مشاوره رایگان و برنامه ریزی کنکور

مشاوره رایگان و برنامه ریزی کنکور توسط استاد شکری مشاور تحصیلی

مشاوره رایگان و برنامه ریزی کنکور

مشاوره رایگان و برنامه ریزی کنکور توسط استاد شکری مشاور تحصیلی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اسفند ماه تقریبا زمانی است که برای یک دانش آموز کنکور دغدغه‌ای دوران نوروز شکل می‌گیرد. تبلیغات گسترده، تحت تاثیر دیگران قرار گرفتن و … باعث ایجاد تردید در شما می‌شود که آیا اردوی مطالعاتی شرکت کنیم یا نه؟ دوران نوروز حاشیه‌های مخصوص به خود را دارد که اگر با بی احتیاطی وارد این مرحله از سال کنکور شوید ممکن است هر چه که تا به امروز خوانده‌اید را از بین ببرید. در این مقاله سعی کردیم به طور کامل شما را با اردوی نوروزی آشنا کنیم. همچنین در حاشیه‌ای دوران نوروز به این خواهیم پرداخت که این اردو برا چه کسانی مناسب است و چه کسانی اصلا لازم نیست که در اردوی مطالعاتی دوران عید شرکت کنند. 


 این مقاله را به طور کامل در وبسایت دکتر کنکور می‌توانید مطالعه کنید.

 

اسفند ماه تقریبا زمانی است که برای یک دانش آموز کنکور دغدغه‌ای دوران نوروز شکل می‌گیرد. تبلیغات گسترده، تحت تاثیر دیگران قرار گرفتن و … باعث ایجاد تردید در شما می‌شود که آیا اردوی مطالعاتی شرکت کنیم یا نه؟ دوران نوروز حاشیه‌های مخصوص به خود را دارد که اگر با بی احتیاطی وارد این مرحله از سال کنکور شوید ممکن است هر چه که تا به امروز خوانده‌اید را از بین ببرید. در این مقاله سعی کردیم به طور کامل شما را با اردوی نوروزی آشنا کنیم. همچنین در حاشیه‌ای دوران نوروز به این خواهیم پرداخت که این اردو برا چه کسانی مناسب است و چه کسانی اصلا لازم نیست که در اردوی مطالعاتی دوران عید شرکت کنند.

این مقاله را به طور کامل در وبسایت دکتر کنکور می‌توانید مطالعه کنید.

اردوی نوروزی چیست؟

ابتدا لازم است که با ساختار این اردو‌ها به طور کامل آشنا بشید. اردوی مطالعاتی ممکن است توسط مدارس یا موسسات خصوصی برگزار شود. این اردو‌ها معمولا از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود و تا انتهای فروردین ممکن است ادامه یابد. هدف از همه این اردو‌های یک چیز است. اگر در دوران نوروز به دلیل دید و بازدید، مهمانی و … محیط شلوغ می‌شود و نمی‌توانید درس بخوانید اردوی نوروزی مکانی است که در سکوت درس بخوانید.

این ساختار کلی است البته اردوهای مطالعاتی با توجه به هزینه که دریافت می‌کنند ممکن است کیفیت متفاوتی ارائه بدهند. برای مثال در یک اردوی ساده شما وارد یک محیطی مثل کتابخانه می‌شوید و از صبح تا عصر و پاره‌ای از شب به مطالعه می‌پردازید. اردو‌های که کیفیت بهتری دارند ممکن است دبیر‌ها را نیز وارد کنند. برای مثال شما در ساعاتی از روز به کلاس می‌روید یا دبیر‌ها همواره وجود دارند و اگر سوالی داشتید می‌توانید بپرسید.

البته در این بین موارد اضافه تری همچون مسائل پذیرایی، مشاوره خصوصی و انتخاب رشته یا روان شناسی دانش آموز نیز می‌تواند شکل بگیرید. البته مطمئن باشید هزینه‌ای همه این موارد از قبل در فاکتور نهایی شما محاسبه شده است

اردوی نوروز کجا برگزار می‌شود؟

 

مکان برگزاری اردوی نوروزی

 

این که اردوی نوروزی قرار است کجا برگزار شود برای دانش آموز و همچنین خانواده آن بسیار حائز اهمیت است. ولی نکته مهم تر کیفیت مکان برگزاری اردو نوروزی است. اگر این اردو توسط مدارس برگزار شود، طبیعی است که مکان اردو در همان مدرسه باشد.  اگر این اردو توسط موسسه خصوصی برگزار شود، اردو در محیط‌های آموزشی مثل کلاس زبان یا همان مراکزی که آزمون می‌دهید نیز برگزار می‌شود.

دقت کنید نکته بسیار مهم کیفیت مکان برگزاری است. این که دانش آموزان با چه فاصله‌ای از هم قرار می‌گیرند. آیا جایی برای تفریح و استراحت دانش آموز وجود دارد. آبخوری و سرویس بهداشتی در دسترس است؟ سیستم گرمایش یا سرمایش به خوبی عمل می‌کند؟ یادتان باشد که شما خانه و اتاق خود را دارید به این محیط ترجیح می‌دهید پس باید کیفیت خوبی برخوردار باشد تا بتوانید با خیال آسوده مطالعه کنید.

هزینه اردو مطالعاتی چقدر است؟

هیچ گربه‌ای برای رضای خدا موش نمی‌گیره. تمامی افرادی که پشت پرده برگزاری این اردو‌های مطالعاتی هستند تمام هدفشون هزینه‌ای است که دریافت خواهد کرد. این که قیمت اردو مطالعاتی چقدر است دقیقا مشخص نیست ولی به چند نکته تقریبی می‌توانیم اشاره کنیم. نکته اول این است که اردو‌های مطالعاتی مدارس نسبت به موسسات خصوصی ارزان تر است.

هزینه اردوی نوروزی

نکته دوم هر چقدر در این اردو‌ها امکانات بیشتر باشد قطعا هزینه‌ای که باید بکنید نیز چند برابر می‌شود و نکته سوم هر چقدر دبیران مطرح تری در این اردو‌های حضور داشته باشند قطعا باید پول بیشتری بپردازید. اگر بخواهیم برای شما یک رنج قیمتی مشخص کنیم باید بدانید که یک اردوی مطالعاتی ساده که صرفا یک کتابخانه است از ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و اردو‌های با کیفیت هزینه حدود ۳ الی ۴ میلیون خواهند داشت.

اردو نوروزی غیر حضوری و آنلاین

امسال با شیوع ویروس کرونا شاید بازار خیلی از برگزار کننده‌های اردو مطالعاتی رو به کساد بود. اما بر خلاف تصور همه این دوستان با روش جدید وارد کار شدند یعنی اردوی غیر حضوری و آنلاین. اول از همه باید بگم اسم این مجموعه را اصلا اردو  مطالعاتی نمی‌توانید بگذارید چون شما در خانه خود هستید و مطالعه می‌کنید. تنها کمکی که به صورت آنلاین می‌توانند به شما ارائه بدهند مشاوره و چکینگ روزانه می‌باشد.البته آزمون آنلاین نیز بخشی از اردو غیر حضوری است که با همان تست زنی در خانه تفاوت چندانی نخواهد داشت و شاید کمی حالت رسمی تر داشته باشد.

اردوی نوروزی شرکت کنیم؟

اما اردوی نوروزی بعد دیگری هم دارد. تا به اینجای مقاله بیشتر سعی کردیم به آشنایی با اردوی نوروزی و معرفی آن بپردازیم. از این مرحله به بعد سعی داریم بیشتر به حواشی پیرامون این موضوع بپردازیم. اگر قصد ثبت نام برای اردوی نوروزی دارید حتما این چند نکته‌‌ای که در ادامه خواهیم گفت مطالعه کنید.

تبلیغات اردوی مطالعاتی

شاید بیشترین بخش جذاب این اردو‌ها صرفا تبلیغات باشه که بسیار گیرا هست. اگر در اردوی نوروزی شرکت کنید ۵۰ درصد مطالب را خواهید بست. امروز آخرین مهلت تخفیف هست و … همین این موارد صرفا تبلیغ است و متاسفانه اکثر این موسسات که اقدام به برگزاری اردو نوروزی می‌کنند، کیفیت لازم را ندارند. پس نکته مهم این هست که درگیر تبلیغات نشوید.

اردوی نوروزی برای من لازم است؟

اردوی مطالعاتی شرکت کنیم؟

 

حالا سوال این هست که چه کسانی باید در این اردو‌ها شرکت کنند. اگر شما در سطح نسبتا خوب، خوب یا عالی هستید و در خانه می‌توانید محیطی مثل انباری، زیر زمین یا یک جایی را فراهم کنید که در صورت حضور مهمان در آنجا درس بخوانید اصلا نیازی به این موسسات نخواهید داشت. پس اگر شما وضعیت خوبی دارید اصلا لازم نیست که در این اردو‌ها شرکت کنید در ادامه خواهیم گفت که چرا برای بعضی از افراد بهتر است که اصلا در اردو شرکت نکنند.

زیاد امیدوار نباش

معمولا دانش آموزانی که تحت تاثیر جو و فضای کنکور قرار می‌گیرند انتظار خیلی بالایی از اردوی نوروزی دارند. این دسته فکر می‌کنند که با شرکت در این اردوها می‌توانند جهش تراز زیادی داشته باشند و تمامی دروس را  در عید جمع بندی کنند. در حالی که اصلا این طور نیست وقتی وارد محیط می‌شوند متوجه خواهند شد که یک دبیری میاد سر جلسه و یک سری مطالب را توضیح میدهد و میرود. این شما هستید که باید در آن محیط که اغلب از خانه کمتر راحت هستید درس بخوانید. نتیجه مهم اینجا است که پس از وقوع این اتفاق، یعنی هنگامی که شما می‌بینید اردوی مطالعاتی اون کیفیتی که باید داشته باشد را ندارد افسرده خواهید شد. زیرا هم هزینه زیادی کردید و نتیجه نگرفتید، همچنین بازه زمانی عید که تایم بسیار خوبی برای مطالعه است را از دست داده اید.

به دوران عید دل نبندید

مواردی زیادی دیدیم از اینکه بسیار از دانش اموزان از نیمه اسفند کم کم مطالعه را کنار می‌گذارند به امید این که در عید تمامی عقب افتادگی‌ها را جبران خواهند کرد. این در حالی است که همه ما ۲۴ ساعت در روز داریم و قطعا از یک تایم مشخص بیشتر نمی‌توانیم مطالعه کنیم. دوران نوروز هم دو هفته الی سه هفته بیشتر نیست. این اشتباه در شما نباید شکل بگیرید که در سه هفته می‌توانید کار یک سال را می‌توانید انجام بدید و تمام دروس را ببندید. اگر احساس عمل کنید و فکر کنید که می‌توانید تمام مباحث را ببندید در حالی که همه جا را خواندید و هیچی بلد نیستید.

بعد از اردو نوروزی باید درس بخوانیم؟

ببین اگر می‌خواهی توی دوران نوروز از رقبا جلو بی افتید قطعا باید سخت تلاش کنید. پس حتی بعد از اردوی نوروزی نیز باید مطالعه کنید. این اردو‌ها معمولا ساعت ۷-۸ شب به اتمام می رسد و شما باید پس از یک استراحت کوتاه بلافاصله شروع به دوره و تست زنی دروسی کنید که آن روز در اردو تدریس شده است.

نتیجه گیری: اردوی نوروزی شرکت کنیم یا نه؟

بسیاری از اردوی‌های نوروزی شاید کیفیت خوبی نداشته باشند و صرفا از طریق تبلیغات شما را فریب بدند. اما هستند اردو‌های که واقعا کیفیت بالایی دارند و می‌توانند تاثیر گذار باشند. اما نکته مهم این هست که در هر صورت ۹۰ درصد کار و تلاش در این دوران بر عهده خود شما است. به طور کلی اگر واقعا در خانه شرایط مهیا است توصیه می‌شود که دوران نوروز در خانه مطالعه کنید و اتاق خودتون را به اردو ترجیح بدید. حالا اگر دوستانی هستند که شرایط خیلی سختی دارند در خانه یا درسشون ضعیف هست و می‌خواهند بروند اردو که بهشون تردیس بشه تا یک مقداری خودشان را جلو بندازند اردوی نوروزی توصیه می ‌شود.

این نکته را همیشه در ذهن خود داشته باشید که در اردوی نوروزی قرار نیست برای شما یک معجزه صورت بگیرد. در این اردو سعی می‌شود تا یک محیط مطالعاتی ایجاد شود همان طور که از اسم آن نیز مشخص است. در نتیجه شما راحتی که در خانه دارید را هرگز در اردوی نوروزی تجربه نخواهید کرد. محیط بسیار مشابه مدرسه یا کتابخانه است و تنها برتری که نسبت به خانه و اتاق خودتان دارند صرفا سکوت بهتر آن است. البته حضور دبیر نیز می‌تواند برای رفع مشکل مفید باشد ولی نباید فراموش کرد که هدف شما از دوران نوروز چیست؟ آیا می‌خواهید مطالب جدید یاد بگیرید یا قصد جمع بندی خواهید داشت. راستی جهت رزرو مشاوره حضوری یا تلفنی با دکتر شکری می‌توانید با شماره زیر درس تماس باشید.

  • ۹۹/۰۱/۰۵
  • هادی شکری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی